29 Kasım 2010 Pazartesi

Patates Böreği Immm....

Dün kanki sağolsun beni ekince, filmlerde sarmayınca, giyinip kuşanıp bir koşu markete gittim. Malzeme aldım bir sürü. Yeni hedefimiz Patatesli börek. Blog blog dolaştım. Allah ım iyi ki internet var ve iyiki paylaşımcı ablalar var. Bir sürü tarif var. Bir çoğu daha sonra denenmek üzere bir köşeye ayrıldı. Gene en sonunda karma bir şey yapmaya karar verdim. Karabiberi ve kırmızı biberi çok koymuşum lezzetli ama acılı oldu. Allah tan acıyı severiz :))

Patatesi tariftekinden fazla haşladım. Ben böreğin bol malzemelisini seviyorum. Yufkaları 8 e böldüm. İç harcını hazırladım. Çok Güzel Hareketler Bunlar eşliğinde sardım böreklerimi. Sona doğru patates harcı iyice azaldı. Bir sürüde yufka var. Kaşar rendeledim, deneyelim bakalım dedim. Kaşar yani güzel bişi sonuçta. Kötü olmaz herhalde diye diye yarısıda kaşarlı oldu. O kadar çok börek çıktıki altı yufkadan, bir tepsi almadı. Bende bir tepsinin yarısını patatesli yarısını kaşarlı yaptım. Kalanlarıda buzdolabı poşetlerine koydum. Bir gün değerlendirilmek üzere istifledim. Bir baktım saat 12 olmuş üşendim pişirmeye sabah yaparım dedim. Sabah bir baktım akşam yanlış tepsiye dizmişim. Doğru tepsiye söylene söylene aktardım. Kaşarlı patatesli karıştı tabi :))) Hangisi neli bende bilmiyordum.

Neyse pişti şükür. Miss gibi oldu valla. Paşada beğendi. Adam lokmasını ağzına atana kadar başında durup, heyecanla çok önemli bir sınav sonucunun açıklanmasını bekleyen öğrencinin hocasının suratına baktığı gibi bakıyorum suratına :))) Bak dedim iyiye gidiyorum dimi. Yaaa yaa dedi :))) Olcak olcak benden adam olcak, bahanen kalmayınca nollcak bakalım :)))) Patatesli denk geldi dimi dedim hemen. Etlide geldi patateslide geldi dedi. Kaşarlıları etli sanmış :)))

Bir günde kısmetse paçanga böreği yapıcam. Yemekteyizde göre göre özendim valla.

Çok kızıyorum kendime, basitmiş bu işler aslında. Ben yapamam deyip boşuna kastırmışım. Çok komplike yemeklerden bahsetmiyorum tabiki. Ama bu yaptıklarımı çok eskidende yapabilir mişim, yapmalıy mışım. Zaman geri gelse çok şeyi adam gibi yapardım. Ama tabiki bu günkü aklımla o zamanda olsam. Karışık oldu sanki biraz bu cümle. Ama anladınız siz beni ;)

2 yorum:

  1. Evet ben de biraz tırsarım bu işlerden, geçen evde ben yapmak zorunda kaldım. ''aman bu mudur ???'' dedim. Neymiş kasmaya gerek yokmuşşşş. :)

    YanıtlaSil
  2. Niye bize bunu kimse söylememiş :)))

    YanıtlaSil