15 Ağustos 2010 Pazar

Benim Adım Şen Piliç :)))

Pazar temizliği ile günüm geçti. Ya Rabbi nasıl bir sıcaktır iki iş yapıp iki oturup dinlenmek durumunda kaldım. Ben mi hamladım bu nedir bu kadar anlamadım doğrusu. Boyumun yetmediğinden perde asmak tam bir işkenceye dönüştü.

Evet efenim haftanın mutfak etkinliğinde fırında patatesli tavuk vardı. Bu mutfak işi beni bayar bir iki dener bırakırım diyordum ama yapabilmek ve yenince aldığım iyi notlar hoşuma gitti :))) Bırakamıyorum.

Ömrümde ilk defa bütün piliç aldım. Utanç verici biliyorum ama :))

Akşam altı gibi ev temziliği bitti ve ben fırında tavuk tarifi aramaya başladım. Bir kaç tarif buldum ama çoğu fırın poşetli tarifler. Malesef evde poşet yok hiç dışarı çıkasım da yok annemlerde ve teyzemler de de yok. Ama yılmadım annemden folyo yürüttüm. Folyolu tarif ararken folyonun zararlarını okudum. Pişerken gaz mı ne çıkıyormuş kanserojenmiş. Maceraya gerek yok. Bir tavuk yicez diye sağlığımızı riske atmaya ne gerek var dimi canım. Folyosuz ve poşetsiz tarif aramaya başladım. O varsa bu yok bu varsa o yok.

Okuduklarımdan yola çıkarak karma bir şey yapmaya karar verdim. Ne kadar kötü olabilirdi ki :)

Tavuğu elime aldım.. O my god... Bu bir ceset. Bayada kilolu ve etliymiş. O küçük hayvandan bu kadar okkalı et çok enteresan ve bunu insanın bir tavuğu o haldeyken avuçlamadan hissedemeyeceğini anladım. Tavuk hep yiyiyoruz ama ona çiğken ve bütün haldeyken ilk defa dokundumda :))


Fotoda fırında tavuğumun yarısı görünmekte diğer yarısı jüri üyelerine gitti

Bende tarifimi yazayım, unutursam bakarım diye yani;

1 bütün tavuk
3 defne yaprağı
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber/kırmızı biber/nane (tariflerde kırmızı biber görmemiştim ama ben urfalıyam ezelden)
1 çay kaşığı kimyon ( bu bende yoktu ama tariflerde gördüm)
3 çorba kaşığı sıvı yağ (ben zeytin yağı kullandım)

Bir bütün tavuğu haşladım içine annemden yürüttüğüm 3 defne yaprağını koydum. Annem olmasa benim halim perişan yani. O haşlanırken 5 adet patatesimi soydum (Tariflerde 4 diyordu bendede tesadüf 5 tane patates varmış biri kalıp ziyan olmasın diye haydi sende gel dedim)
Patatesleri küp küp doğradım, Kekik,nane,karabiber,kırmızı biber, tuz ve yağla bir güzel karıştırdım. Tavuğumda kaynamıştı. Onunda altını kapattım. Fırın tepsimi yağladım, patatesleri koydum, ortasınada tavuğu (düşürcem diye ödüm patladı) sıcakken koydum. Tavuğuda biraz baharatladım. Baktım bu böyle olmayacak kaynamış tavuğun suyundan bir buçuk su bardağı kadar alıp tepsiye döktüm, malzemelerin üzerlerine. Fırını 200 dereceye ayarladım koydum tepsiyi. 40 dakka sonra baktım patatesler katı gibi bir 20 dakka daha tutup kapattım.

Ve heyecanla jüriye koştum. Tabi tamda iftara denk geldiğine :) e bizim yemeğimiz var laflarına rağmen, ısrarıma ve gözlerimdeki o heyecanıma dayanamamış olacaklar ki iyi bari dediler. Neyse efenim notum gayet iyi. Sadece biber işini abartmışım acı olmuş azıcık. Allah tan acıyı severiz :))

Tavuğun bütün halini çekemedim jüriye yetiştirmeye çalıştımda :)) Ayy babam bile beyenmiş hayreeeettttt..... O zaman aferim banaaa... Annemde beğenmiş.... Sanada tattırmak vardı ya neyse.... Hani yapamazdım sen gööörrr.....

Haftaya kankiye mantı yapacam hayırlısıyla. Burda olsaydı şöyle derdi "Her kuşu öptün kaldı leylek" Onuda öpçem işte...

Kanki benim yemek yaptığımı öğrenince tepkisi aynen şöyle oldu "Kafana saksı mı düştü", "Bak zehirlenmeyiz dimi" E doğal yani inanamıyor, canım benim :)))

2 yorum: